tirsdag 29. desember 2009

Tekstlig gjennomgang av 2009

Slik oppsummerer facebooken min året som har gått.


Og det kan kanskje stemme ganske så godt. Jeg har blitt litt status-facebook-sky i det siste, vet ikke hva det kommer av. Kanskje dårlig fantasi. Frykt for at ingen liker statusen. GUDENE VITE HVA, MEN DET MÅ NOK ENDRES!

Beste kjøp 2009 (hehe, begynner på den måten ja): Må ha vært impulsbilletter til Beijing. Bortsett fra det faktum at jeg fikk flyskrekk og jeg TROR også det la grobunn for en dårlig stemning i eksamensgruppe, iom at jeg liker å reise vekk. ..Det er jo naturlig, HVORDAN klarer man å oppholde seg i Oslo over tid? Usj.

Beste gave 2009: Ny telefon uten å måte grine for mye.

Største nedsig 2009:
Å bli ranet for ny telefon, nøkler og lommebok. Holdt på å dævve i minst en uke etterpå. Dævver litt ennå når jeg tenker på det. Matrielle ting KAN ikke ordnes ved et knips. Jeg har fortsatt ikke bankkort. De kaller med cash queen. Cash queer? Høhø.

Det jeg hater mest å bli spurt om i 2009: "Er du og Anders uvenner?" Status quo, ergo jeg vet ikke, vi snakker ikke sammen. Kan derimot fortelle at jeg og Christine er uvenner, eller hun er iallefall uvenn med meg ifølge Petter. Fordi Christine kunne bare ha vors dersom jeg ikke dukket opp. Jeg dukket ikke opp. Ryktene forteller om et livlig party of three. Men det er det ingen som er interessert i å vite noe om.

Det som fikk meg til å føle meg gammel i 2009: Da jeg fikk en sms som sa "Gratulerer tante Ingrid". ALLE vet at tanter er gamle. Men kidden er ung, og han har fortsatt en kul tante. Nå trenger han bare sko. Men søt kid da.


Favorittfilm 2009: Trainspotting. Jeg blir fortsatt glad av høre Born Slippy. U.K finest fra 90-tallet.Og kommer alltid til å ville rave når jeg hører den låten.

Favorittbok 2009: Alt jeg sier er sant. Men helvete hun som skrev den. Har den jævligste bloggen noen sinne. Hun ser ut som en segen peppermø. Hun ser ut som alt man ikke vil være. Og hun problematiserer teite problemer; "forfatter er verdens mest ensomme yrke, men jeg har 600 facebookvenner". ...Facebookvenner er ikke ekte venner. Men gleder meg til den nye boken hennes. Og det gleder meg at hun gir meg håp for min egen bok. Forresten, så leser jeg veldig lite bøker, så det er ikke sånn at hun hadde noen hard kamp heller.


Dårligste uvane 2009: Det er faktisk to. 1. At jeg er så innmari sytete. Det er vel noe som er kommet med alderen. 2. At jeg IKKE ser behovet for trening.

Kommer ikke på mer. Hører på Born SLippy og raver meg inn i natten i stedet.

1 kommentar:

Kari Tønseth sa...

slutt aldri å blogge!