tirsdag 1. desember 2009

Det er snart jul

Jeg har latt julefreden falle litt over meg. Påtvungen julefeeling. Det funker fint. Jeg spiser klementiner. Først skrev jeg nektariner. Hehe. Jeg spiser mange av dem. De koster 10 kroner kiloet på remaen. Magen min er nesten litt uggen, den er ikke helt up for disse mengdene av klementiner jeg dytter i meg. Dataen er full av saftsprut. Det samme gjelder skolebøkene mine. Nå nerder jeg forøvrig mer enn jeg leser.... Men det er ikke så farlig. Gir en så fin lukt.

Idag feiret vi første juledag her i heimen ved å henge opp lilla gardiner på kjøkkenet. Jeg vet ikke om det var en symbolsk sak eller noe, men det føltes fint. Eller helt ok. Jeg har heller ingen julekalender. ..Men altså, jeg trenger ikke akkurat det for å vite at det er 3 dager til helgeeksamen, 10 dager til jusseksamen og to dager med påfølgende intensiv oppgavejobbing. Ugh. ...Jeg foretrekker eksamener som gjøres på en dag. 5 timer i en svett gymsal, også er man ferdig. Det er ikke sånn det fungerer på BI. I år har jeg gjort en helvending, jeg har bestemt meg for å ikke sitte på skolen dette semesteret. Så jeg og julemusikken sitter hjemme. Det er litt kaldt. Og jeg får lyst til å se home alone. (av alle ting).

Om dere lurer på hvor kjedelig teaterkunnskap er så er et utdrag fra pensum slik; "Tilbudet av profesjonell scenekunst omfattet i 2006 totalt 1293 oppsetninger formidlet gjennom 14970 forestillinger med et samlet publikumsbesøk på 2,237732." ...Interessant. Nå kan dere mattefreaks regne ut gjennomsnittlig hvor mange forestillinger hver oppsetning hadde og hvor mange som besøkte hver forestilling sånn...gjennomsnittlig. Så kan jeg i en senere post røpe hvor mye av skattepengene våre som er gått til å få dette i stand. KALL DET EN JULEKALENDER!

Ps: idag er bedre enn igår.

1 kommentar:

Ghost of Goldwater sa...

"Ghost of Hønefoss"???
Hrmph!!!