fredag 25. desember 2009

God jul!!!!!!!!!

Hehe. Nå innså jeg at jeg kun har bedt bloggleserne mine ha en god jul. De andre driter jeg regelrett i. Etter å ha fulgt alle motebloggene litt, så innser jeg jo at det er det jeg burde gjort hele tiden. Kjipt jeg er for sær og for slem i skrivingen min. Blir ikke rik på å spøke om nasjonaliteter, religioner, politikk og mentale lidelser. ...IKKE alt er spøk. Men dette var ikke det jeg skulle ta for meg.

Først vil jeg bare nevne at jeg er mett. Sykt mett. Spiste så jævli mye kålrabistappe og pinnekjøtt. Kombinasjonen er en killer. Jeg lot også min 4 år gamle nevø få dele opp maten sin selv. Han endte opp med å sette pølseskinn i halsen og jeg så ham nesten bli blå i fjeset før jeg drepte julefreden og skrek til min bror at; NOEN MÅ HJELPE! ...Min bror dro ut en liten meter med pølseskinn fra min nevøs mage, hals og munn også var julefreden tilbake. Etegildet. Grådigheten. Den konstante tanken om at det er siste gang vi får mat på flere dager. Iom at butikkene ikke er åpne på sånn to dager. Bortsett fra Bunnpris.

Iallefall. Bare for å ha det klart til neste år. Her er gavene jeg fikk.
Besteforeldre: fjällrævenjakke, 1000 spenn, sokker, votter (TAKK GUD!).
Mamma og pappa: ullundertøy (janus med mønster, tacky!), en bok, to pastafat og noe ubetydelig jeg ikke husker.
Terje og Elise: Gavekort...hvor det ikke var oppgitt hvor mye penger det var på? Jeg mistenker null.
Nicho: Twilight, tvajjlajjt. Vet ikke hvordan det staves, var aldri så opptatt av vampyrer.
Baby-boy: Design of the century eller noe i den duren. Flott bok! Den lille kiden har allerede god smak!
Stine: Eyeliner og hårbånd(paljetter! Åh, fint!)

Tror ikke jeg fikk flere gaver. Eller godt mulig. Mamma synes familien er så liten så hun kjøper en masse tøv til alle. Jeg fikk også et par tøfler, når jeg tenker meg om. De var lilla. Det liker jo jeg. Og en lypsyl med fantasmak? Jeez! Drømmen.

Men det jeg skulle ta for meg her, var boken. BOKJI. Jeg fikk Joakim Kjørsvik - Åpenbart ingen nabo. Har du hørt om den? Nei, det har du nok ikke. Den går inn i den rekken av norske romaner som jeg velger ut fordi bøkene ser fine ut i hyllen. Det er pocketversjonen. Ingen kjøper hardback av nye bøker. Det er så bortkastet dersom bøkene viser seg å være dårlig. Ingen kaster bort 350 kroner, ingen bryr seg om en hundrings. Nå har fastprisen økt, men det gidder jeg ikke å ta med i diskusjonen. Boken er fin. Den er litt meningsløs. Setningene begynner et sted, og slutter et helt annet. Det er behagelig. Som om jeg kunne skrevet det selv. Jeg liker best ting jeg kunne skrevet selv. Gir meg litt håp angående denne drømmen min om å bli forfatter. Men nå ble jeg veldig steinmett igjen. Som Petter sier; Vi snakkes, bloggen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dette er rett og slett helt vilt morsomt å lese! Skriver du bok noen gang, skal jeg kjøpe den. Forutsatt du ikke skriver om hvordan kvinner får orgasme eller noe annet pointless crap.

Skriv om Somaliere! "Ingrid og negeren" eller "Ingrid og trygdesnylteren". Kanskje begge deler? Bind en og to? Og nummer tre kunne du kalt "Voldtatt og forhatt". Den kunne handlet om reaksjonene du fikk på de to første.

Tine sa...

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Det er den beste bloggkommentaren jeg har lest i hele mitt liv. Hahahahahhaaaaaaaaaaaaahahahahaaaaaaaaaa!

Ingz, sett meg på listen over folk som skal ha førsteopplaget av boken. Og sørg for at dette mennesket får bokanmeldt deg!

Ghost of Goldwater sa...

Send et anmeldereksemplar til meg også. Så slipper jeg å betale, sånn i fall boken din suger.

ohingrid sa...

Anonym; Fin juegave. Idag fortalte jeg familien at jeg skal bruke den kommende høsten på å skrive bok. Jeg begynner sikkert over nyttår med research. Og takk for titlene!

Tine: Jeg vet anonym reddet din dag også.

GoG: SER JEG UT SOM OM JEG IKKE ER INTERESSERT I PENGENE!? Men, du kan få et eksemplar dersom du gir dine skoleelever boken min som pensum. Er du engelsklærer? No prob, du kan få oversette og dele ut. Jeg kan kreve penger av kopinor jeg :)