fredag 9. april 2010

Kort fortalt

Gawd. Det er fredagskveld. Tenkte jegbare skulle påpeke det. Jeg har brukt hele dagen på å sitte på tog med Marte. Vi reiste hjem fra Stavanger. Stav anger. For en by, fin en sådan. Hva vi gjorde der var veldig bachelorrelatert, så jeg gidder ikke snakke om det, tenk om noen googler. Men ring meg, så skal jeg fortelle om traumatiske møter, kjekke møter og folk som kan fly.

I stavanger hang jeg med Petter. Det var kos. Vi gikk på quiz med en fyr med masse tattiser. Jeg latet i god stil at jeg visste dritmasse. I didn't. Vi tapte. Syyynd. Neida, helt ok. Plutselig, etter noen få øl, var Petter dødsfull (hvordan hendte det?!) og vi gikk hjem. Eller først spiste vi på BurgerKing, på min regning. Tenkte at mat i skrotten til Petter ville gjøre ting bedre. Og vi gikk heller ikke hjem, vi tok taxi. Imorges kjørte Petter meg til togstasjonen. På veien ble han stoppet for promillekontroll. Han blåste 0,5. Vi ante ikke hva det betydde. Damen sa at det gikk greit, men mente det ville være å fortrekke om jeg kjørte bilen. That's a first!

Togturen hjemover idag var egentlig ganske kjekk. Vi raidet rema1000. Jeg hadde TRE ulike væsker for å bøte på den bakfullaen jeg fryktet at kunne komme. Den kom ikke. Heldigvis. Jeg og Marte lette etter dyr langs linjen. Vi fant stortsett bare hester. Shetlandsponnier og islandshester. Shit, jeg har glemt hva vi så!? Iallefall, Marte som den henstejenten hun er, kunne fortelle at et av disse dyrene kunne bevege seg på en måte som ingen andre hestelignende dyr kunne. Det var veldig moro. Mente Marte iallefall, jeg har aldri registrert det. Men jeg velger å tro på Marte, hun er jo ikke dum heller. ..Rather smart.

Og plutselig da vi satt på toget, godt plassert i Bø faktisk, kom det en jente inn på toget. Hun ga oss the evil eye. Vi skjønte ikke dritten. Men det var da vi oppdaget at hun hadde cult-sko, eller kolosser på beina, ferskenfarget dongeribukse, overkroppen til en mann og kjønnshår på hodet. Vi lo. Vi lo lenge. Vi lo hver gang vi så henne. Hun var great. Skal se om jeg kan få bildet av henne av Marte. Det er verdt...latteren.

Så kom jeg hjem. Hjemme har de glemt at jeg eksisterer. Fordi de skal betale dobbel husleie i 3 måneder (LOOOL!), og er mer opptatt av det enn av meg. Det var jo jælla hyggelig. Så nå gleder jeg meg bare til jeg kan flytte hjem til Bergen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hohoho!! Nå lo jeg godt!! Du skal få bildet, vi tar det mandag. Jeg ser på det innimellom, ler like godt!!

ingrid sa...

Jeg ler bare jeg tenker på henne! WHAT A WOMAN!