tirsdag 13. oktober 2009

Sånn skulle alle dager vært!

Idag har vært en bra dag. Når man ser bort fra at jeg sovnet i forelesning da læreren dro fram et excelark og begynte å score, som det visstnok heter. Og at jeg hadde glemt boken i det faget vi skulle jobbe med. Og at lunsjen min var dritt.

Jeg var med Kari på fotoshoot! Jeg har skrevet det ordet 3 ganger idag, på tre ulike måter. Jeg vet ikke hva som er riktig, og ærlig talt så bryr jeg meg ikke. Så ikke kommenter det. Iallefall. Jeg tok mitt første oslobilde. Det så ca slik ut:
Dette er rådhuset. Hvor Rybak's grand prix melodi(hvor jeg forutså seieren allerede 14. Mai, bare søk deg bakover i bloggen!!) spilles hver halvtime eller noe.

Jeg fikk sitte i baksetet på en bil. Noe som er sykt stort, ettersom at jeg utelukkende bruker kollektiv trafikk! Så blid og fornøyd. I baksetet. Apropos dette med kollektivtrafikk, jeg er ikke kjent i Oslo, så hver gang vi skulle fra et sted til et annet måtte vi følge ruten til noe kollektivt. Som oftest var det trikken, for det er lett å vite hvor den går.

Så skulle Kari ta biler av Bjørn Sundquist. Ja, han i Død Snø. Ja, han i stortsett de fleste Tommy Wirkola filmer (dette var et fakta jeg ikke har dobbeltsjekket). Kari er veldig flink, og får ta bilder av de beste. (www.karitonseth.com, siden du er så innmari nysgjerrig). Her er de i aksjon. Kari til høyre, og Bjørn til venstre. Jeg som en starstruck liten fan som tar snikfoto. Men på en annen side, som Bjørn sa angående utdannelsen min; "Det er viktig at dere kontorrotter kommer dere ut i felten og ser hvordan vi arbeider!" (Ikke helt ordrett, Bjørn er tross alt fra Hammerfest. Verdens nordligste by. Ikke helt sant, men de har beholdt den tittelen.)

Etterpå brukte vi en time på å finne parkering. Gratis parkering. For det finnes noen av dem i Oslo også. Så vet du det til neste gang du leter.

4 kommentarer:

ohingrid sa...

Jeg burde virkelig bruke fundation mer. Jeg ser jo ut som et minefelt å tryne.

Ghost of Goldwater sa...

Ja.

Kari Tønseth sa...

mer blogg ingrid!

ingrid sa...

Ditto, Kari! Ditto!