onsdag 21. oktober 2009

Datarock, mandag og øl.

Jeg er egentlig ikke så glad i å skrive om de bra dagene i livet mitt. Jeg foretrekker jo at det som skal komme fram og ut er hvor fælt alt er. Hele tiden. Men det er jo løgn. Og jeg liker jo ikke å lvye.

På mandag var jeg på jobb. Mest fordi jeg ikke orket skole. Skole suger, ikke blir jeg rik av det heller. Jeg var i dritgodt humør, sjokkerende nok. Også sjekker jeg mailen min og det viser seg at jeg har vunnet billetter til Datarock konserten. Som starter om typ 5 timer. Heey! It's karma. Jeg vet ikke om det er sant, mest sannsynlig var jeg den eneste som deltok. Men det er jo ikke relevant.

Så jeg tok med meg Stine. Hun hadde hatt en dårlig dag, og omtalte seg selv som en kineser. Jeg tror ikke det er bra, enn hvor søte kinababyer er. Hun påpekte aldri at hun var noen kinababy, bare generelt kineser.

Så vi dro vi. Jeg liker Datarock, men jeg har bare en sang av dem på ipoden. Blodfan med andre ord. Men ikke sant, jeg kan jo synge med på det meste bare jeg får muligheten. ...Om jeg dermed er noe singing bee materiale kan diskuteres. Jeg synger helst i godt lag med alkohol.

Konserten var over all forventning. Musikken minnet om Bergen, da fikk både jeg og Stine hjemlengsel. Mest meg. Vi drakk øl og alt var fint. Folk hoppet og vi stod bakerst. Deltok fra et anmelders ståsted lizm! Og ja, han i grått der er Marius. Du vet, han DJ'en.

Etterpå gikk vi på fisk og vilt for å speide etter Trond Giske. Neida, han var for opptatt med å varme opp til blitzregnet foran slottet som ny minister, i en viktigere post. Dette har jeg ikke sjekket opp, jeg bryr meg ikke. Men jeg håpte innerst inne å møte ham. Men Stine og jeg møtte han HER istedet; Dette er Aleks, han skal være med i Paradise Hotel. Det blir fett, har alltid drømt om å kjenne noen som deltar på noe sånt! I tillegg; han fikk trommestikken til trommisen. Som jeg har glemt navnet på (sorry Stine, jeg vet du sa navnet hans 17 ganger, pluss de 7 gangen jeg ikke hørte etter).

Så ble vi full. Og alt var fint. (Herreguuuuuuuud, jeg får komme sterkere tilbake en annen dag. Det er Petter sin bursdag, jeg er for opptatt med å feire.)

Stine digger øl, like mye som hun digger gratisbilletter. Og meg. <3
Marius og Aleks digga mest hverandre. Det er lov. Og jeg digger mest eldre menn. Stine visualiserer min fascinasjon. ..Eller understreker at vi burde gå hjem. For det burde vi. Burde, burde. For lengst. Til helga kanskje?

Ingen kommentarer: