lørdag 24. oktober 2009

Det fineste plasteret!

Idag lagde jeg middag. Som skulle være dritsunn med feske grønnsaker og noe kjøtt. Plutselig, etter at jeg har skjært chilien, og skal til å begynne på løken så skjer det som skjer med klomser flest. Jeg skjærer meg i pekefingern. Den høyre, for jeg er venstrehendt. Det svir, chili er ikke godt i kroppsåpninger og blodet fosser ut. Jeg lurte litt på om jeg burde dra på legevakten, men måtte innse at dette kunne nok stoppes med litt press. Så jeg blødde ut ganske mye kjøkkenpapir før jeg endelig tok beina fatt til roteskapet. Som forøvrig stod åpent etter at jeg åpnet det imorges, og glemte å lukke igjen. (WIN!) Der finner jeg en liten boks med plaster, sammen med hammeren og ved siden av dorullene. Og mens jeg står der med valgets kvaler, hvor jeg tror jeg leter etter riktig størrelse velger jeg faktisk mellom masse ulike motiv. Eller mange og mange, standard i hudfarge og noen blå med en mann utenpå som er reklame for NorEngros! ..Noe jeg først merker i det jeg surrer det rundt pekefingeren.

Og der står jeg, med teipet lillefinger, ingen som trøster meg og innser at jeg er blitt vandrende reklame for firmaet til mamamen til Andrea. Det var godt og litt utspekulert (fra NorEngros sin side). Her står jeg i en veldig følsom periode av skaden min, så er det liksom NorEngros som kommer til unnsetning. Med plaster. Med en mann på. Etterpå spiste jeg sju boller jeg lagde forrige fredag, og nå har jeg vondt i magen. Dobbelt synd i meg.
  
Og til slutt vil jeg bare meddele at det også finnes en bok om emnet. (Bildet er lånt fra nettside, høyreklikk for å se hvor!)

6 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Dakkar. Blåse på?

ingrid sa...

Ja, nå har jeg fått betennelse også! FAEN!

Ghost of Goldwater sa...

Kom deg til lege, ellers faller den av. Eller så får du blodforgiftning og dør.

Vedz sa...

Mamma ble veldig glad <3

ohingrid sa...

Åh. Det setter jeg pris på, Andrea!

ohingrid sa...

Ghost; jeg synes den betente bulen min ser fin ut. ...Begynner denå væske eller noe, skal jeg nok følge oppfordringen din.