tirsdag 10. mars 2009

Slik feirer vi kvinnedagen på Grønland.

Jeg vet det er 10.Mars idag. Men jeg gidder ikke å være så ivrig. Det er så sykt fjortis. Men på en annen side, det er viktig å huske kvinnedagen, selv to dager etterpå. Jenter er fortsatt horer, og gutter er fortsatt...fitter. ..Og jeg tjener mindre enn menn flest, merkelig nok. Så kvinnedagen, kvinnenes sak og det der, er like aktuelt idag som på søndag.

Og på søndag feiret vi storstilt på grønland, også kalt afrika slæsh midtøsten. Jeg og min kjære samboer satt i sengen hennes og diskuterte lørdagens eskapader, som forøvrig var fullstendig fraværende da vi hørte ulyder utenfor vinduet. Jeg tittet ut. Tog! Det var en marsj. Det var alt som var bra på en kvinnedag. Iallefall ved første øyekast. De digre kjolene og det lange håret kunne ikke tas feil av, særlig når man sitter uten briller(ja, jeg bruker briller, ikke mobb! ..Skjuler dette forøvrig godt ved å gå med linser, men whatevz det er ikke det det handler om nå). Nå falt jeg litt ut her. Ble så jævla opphengt i at jeg har briller. Men iallefall. Det gikk tog nedover Christian Kroghs gate. Det var langt og det var høylytt. ...og de var menn! Det viser seg, at det jeg regner som en av verdens mest kvinnefiendtlig religion(islam), (basert på hva jeg har lest i medier, jeg leser ingen subjektive artikler om religion, det er døvt)at deres øveste leder/gud/fitte/hva man kaller det these days sin bursdag falt på kvinnedagen i år. Og det ble feiret. Med et tog av MENN, med langt hår og kjoler og gledesrop på et språk jeg ikke forstår(jeg leste bare den engelske tekstingen på bannerne) ble han feiret. Og jeg vil påstå, hardnakket, uten at jeg så noen gå i tog for kvinnedagen at det var det lengste toget jeg har sett siden sist jeg var edru nok til å se et 17.mai tog. ..Snikislamisering?

over til det med brillene. Det var en jævli dag da kjørelæreren min påpekte at jeg kanskje så litt dårlig, og burde vurdere å gå til en optiker. Det var enda jævligere dag da jeg faktisk dro til optikeren, som forøvrig hadde dårlig ånde og fikk vite at jeg så omtrent en brøkdel av det andre så. ..Nå skal det sies at verden framstod som ganske blurry i dtte tidsrommet, men still. Jævli dag. Men nå går det greit. Jeg er vant til å se bedre enn de fleste som heller ikke tør å gå til optikern nå.

Bilder fra 8.mars feiringen på grønland(bildene er tatt ut av vinduet, jeg går jo IKKE utendørs på søndager).


Ingen kommentarer: