torsdag 19. mars 2009

På bussen til Trondheim!

Sitter på bussen til trondheim. Og innså jo at jeg kan blogge, ta bilder og laste dem opp. ALL AT THE SAME TIME! ..Hadde det ikke bare vært for at jeg synes det er så jævli pinlig å ta bilder i hytt og vær...Når jeg er alene.

Jeg har stortsett ikke registrert så mye av det som skjer rundt meg. Men nå er jeg kommet til lillehammer. Først trodde jeg det var en negerlandsby, for de de ca 15 første menneskene jeg så var mørkhudene. Men på en annen side, det er jo vanlig arbeidstid... Så det var en litt slem førstetolkning. Lillehammer er større enn jeg først trodde. Fascinerende. Nå kjører vi ifra Lillehammer. Herlig.

Jeg har forresten sett et par ting jeg vil besøke under sommerens årlige tur til Trondheim. For den er vel årlig? (Andrea+Tine!?) Jeg vil innom amadeus dyrepark. Og kanskje også forsøke disse beryktede bollene? Hei? Ja?

Også vil jeg selvfølgelig kommentere mine medpassasjerer. Foran meg har jeg en dame på rundt 50. HUn har spist oliven og annen stinkende mat siden hun entret bussen. I tillegg snakker hun mye i mobilen sin, og når hun dupper av, lener hun setet sitt bak mot meg og kosesnorker litt. ..Og sånn går no dagan'.

Til venstre for meg sitter det en gutt med pilotbriller. Han dupper og av ganske ofte. ..skulle tro jeg var kjedelig å sitte rundt?! Han liker å tro at han ser veldig kul ut, men jeg kan, ut ifra å dømme holdningen hans påpeke at vi dealer med en nerd. Sikkert fra NTNU. Og for spesielt interesserte; skoene hans er ikke så mye å skryte over. Fjellsko på busstur? ..Skjer med bussetikette da!?

Helt bakerst i bussen sitter en familie på tre. De var mitt største mareritt da jeg gikk på bussen. Å dra med unger på eviglange bussturer? ...Det er leking med livet...til alle passasjerene rundt deg. Men ungen har vært hyggelig. Hun tegnet i sted, og har sovet siden sist jeg så på henne. Foreldrene snakker sammen på minst tre forskjellige språk, noe som kan være LITT forstyrrende. Men det går greit. De så ut som en uinteressant familie, så går nok ikke glipp av noe stort.

Oppdateringer kommer om jeg ikke går tom for batteri. ...Noe som kommer til å skje. For jeg har en pissadata. :)

Ingen kommentarer: