fredag 21. august 2009

Vin og bokskriving

Jeg vet jo egentlig at rødvin er det man skal drikke når man leser, skriver og retter bøker. Jeg har valgt hvitvin for anledningen. Idag var eneste grunnen til at jeg gikk ut av døren at jeg ønsket meg en hvitvin. Linn (ja, hun verdensmesteren) hadde anbefalt en østerrisk kartongvin (den beste vinen kommer alltid i treliterspakninger). Så nå sitter jeg her. Og hun hadde jammen meg rett. Selv om jeg slet litt med barnesikringen eller hva man kaller ting som gjør at vinen er vanskelig å få opp var det verdt de 30 sekundene ekstra med tenking. Absolutt.

Så nå sitter jeg her. Det jeg har av boken min er hittil bare blitt lest av petter (aka http://pettersandven.blogspot.com. Jeg vet ikke åssen jeg får ordet petter til å bli linken, så det får bare bli sånn.) Han forstod den ikke. Så mulignes jeg lager en bok for spesielt interesserte. Jeg forsøker dog å fylle den med sex, for det faller alltid i smak. Det ser bare ikke så kult ut når jeg i framtiden blir intervjuet om sexscenene i boken min. Men tiltross. Dette er ikke en selvbiografisk bok.

Ah. Var iallefall på polet idag da, for å kjøpe denne etterlengtede vinen. Fant den relativt fort. Ettersom at jeg husket prisen og det visstnok bare finnes en østerrisk vin på kartong. Det føltes godt å kjøpe en ikke tilfeldig valgt vin. Damen etter meg i kassen kjøpte en dritbillig kartong. Også var hun sånn 50 år. Jeg lo litt, fordi den er dritdårlig og prissatt deretter. Dette vet jeg fordi jeg og fagoppgave-gruppen min drikker alkohol når vi skriver oppgavene våre. Og ja, vi drikker det PÅ BI, tiltross for at det ikke er tillatt. Men til mitt forsvar så fant jeg ut at alkohol var forbudt først i forgårs. Så jeg trodde jo jeg gjorde noe lovlig? ...dog noe spesielt. Men veldig fint. Alle oppgaver burde skrives på alkoholrus, de blir bedre. Det er selverfart.

Ah, og i tillegg til alt dette har jeg fått en SUPERide til bilder til å ha på do. Jeg tenkte å finne bilder av jenter på do, sladde fjesene deres, få bildene printet hos en fotobutikk og henge de opp på do. God ide ja. Lovlig, egentlig ikke, siden bilder regnes som åndsverk, men moro? JA!

Ingen kommentarer: