onsdag 12. august 2009

3 dager til bursdag!

Og jeg er gått i vranglås. Jeg tenker ALLTID at i år skal jeg ta alderdommen med fatning, ikke bli grinete, ikke være vanskelig og sette pris på det som er akkurat nå. Men nei. Det har ikke funket siden jeg fylte 16.

Jeg synes det er vanskelig å bli eldre. For det første har jeg ikke utrettet noe stort. Jeg har heller ikkegjort noe nevneverdig for framtidige familiemedlemmer. Nå tenker jeg på min lille nevø som kommer til verden om 3 måneder. Jeg blir liksom bare tante ingri. For mange er sikkert det helt ok. Men jeg vil være noe mer. Favoritt tante ingri. Hehehehe.

Men iallefall. På lørdag fyller jeg år. Da blir jeg 23. 23 år, fortsatt singel, fortsatt håpløs, litt tjukkere enn i fjor, 2/3 ferdig med en Bachelor som jeg mistenker at er bortkastet og litt mindre begreistret for alt enn jeg var i fjor. Det er ikke å legge skjul på at jeg opplever at det å bli eldre har tette bånd med å også bli konservativ. Jeg liker ikke noe, og jeg liker ikke noen. Og jeg liker iallefall ikke forandringer. Kan ikke alt bare være sånn det alltid har vært? NEI!

Ikke rart man er så åpen for alt når man er ung. For daer livet så innmari stabilt. Iallefall mitt. Så klart ville jeg redde verden ene dagen, gjør noe bra for de fattige i afrika neste dag, and the list goes on. Jeg vet ikke her om hva jeg mente kom helt fram, men det er ikke så nøye. Etter at jeg flyttet ble ting annerledes. Det var ikke lengre trygt og fint, det var ondskapsfullt og inneholdt selvopptatte østlendinger. (igjen ikke alle, men bror/søster/fler-parten.)

Så nå er jeg her da. Straks 23. Grinete. Tjukk. Konservativ. Og kommer til å bli DRITTFORBANNA om du ikke husker bursdagen min. ..Noen ting endres jo ikke?

7 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Helledussen. Prøv å tenke deg samme situasjonsbeskrivelse når du er 38, du. Der har du meg. Snufs.

I det minste har jeg lange ferier...

ingrid sa...

Lange ferier? Har ikke arbeidere bare 5 uker?

..Fordelen med å være 38 er vel...at man tjener litt mer penger enn meg?

Hvor er barna?
Stasjonsvognen?
Stakittgjerdet?
Hunden?
Den bitre ekskona?

Tine sa...

Herregud. Dere to får livet til å bli så meningsfylt.

Ghost of Goldwater sa...

Jeg er LÆRER. Åtte og en halv ukes sommerferie (eller "avspasering" som vi kaller det med et knis).

Joda, litt mer tjener man som 38-åring, men rik blir man jo ikke av å undervise... vet ikke hva slags yrke du sikter mot?

Tine sa...

Ingrid skal bli et eller annet hvor man tjener dritmye penger og kan bo midt i byen (Bergen foretrekkes) og være alenemor for en halvasiat.

ohingrid sa...

Jeg skal bli sosialklient. Eneste måten å få bukt med lånet mitt tror jeg. Jeg skal bo i en kommunal leilighet midt i sentrum, med råte og dyr på veggene. Ungen trenger ikke å være halvasiat, det er godt mulig den har rødt hår og fregner i stedet.

Ghost of Goldwater sa...

Trodde ikke somaliere hadde rødt hår og fregner?