mandag 8. februar 2010

Å kjøpe brus er ikke så lett som det ser ut som!

Søndag brukte jeg på å sitte på skolen. Tanken var å stå opp drittidlig og være der til åtte. Det skjedde ikke. Ikke fordi jeg ikke hadde fått nok søvn, fordi det hadde jeg. Men rett og slett fordi da jeg våknet søndagmorgen, stod det allerede noen i dusjen og da orket jeg ikke å eksistere helt ennå. Angret i timesvis. Men kom meg på skolen. End of story.

Som om. Siden det var søndag og jeg som sagt satt på skolen skulle jeg unne meg noe fint. Det skal jeg alltid. Det er derfor jeg er god og rund som mamma sier. Og heldigvis litt mindre enn noen andre i familien. Tror det gjør mamma glad (det er ikke vår del av familien, bare så det er sagt!). Mamma synes forresten ikke jeg er god og rund. Hun synes jeg er tjukk. ..For å ikke snakke om BESTEMORS meninger. De er ikke uttalt ved ord forresten. Iallefall, jeg skulle kjøpe meg pepsi max. Det er litt som kaffe og rødvin. Du hater det når du er liten, men plutselig en dag så er det noe du ikke klarer deg foruten. Jeg klarer meg fint uten den rødvinen, dog, men når jeg først er på vei ned i flasken så stopper jeg ikke før treliteren til noen andre er tom. MEN IALLEFALL. Mens jeg står i mine egne tanker og fantaserer om hvor deilig det vil være å helle e-stoffer, kullsyre og annen drit ned i halsen etter at jeg har puttet på 20 kroner på brusautomaten, presterer jeg å trykke feil kode. Feil kode for brus, og den koden jeg faktisk trykker, er den ENE beholderen i maskinen som er tom! Ugh! ..Heldigvis hadde jeg tjue kroner til.

2 kommentarer:

Petter sa...

... Noe så interessant.

Likte måten du sporet av på flere tidspunkt i den spennende historien.

ohingrid sa...

duzt.