tirsdag 2. februar 2010

JEG BLIR IKKE RIK PÅ DERE! HORÆR!

...som dem ville sagt i sarpsborg. Jeg er selvfølgelig ikke derfra, og har ingen videre kjennskap til bygda mellom moss og fredrikstad enn at jeg har vært på mækkern der på vei til svenskegrensen. moss og fredrikstad er også bygda. så tre bygder sm kunne blitt en by, kanskje. Nei! Selvfølgelig ikke! Dersom JEG hadde vært president!...ville vi sikkert gitt de tre bygdene til sverige og levd lykkelig alle våre dager. men en liten trivia du kan skryte til vennene dine over som jeg kan; I kroatia har de verdens minste by. Den består av 15 eller 19 personer. ...I kroatia bor du i en by bare du..vel, bare du bor der. Lurer på om sommerhuset til mams og de ...ligger i en by kalt morosia? ..After all, jeg har talt at det bor tre mennesker der på heltid. De går under navnet bestemoren, sønnen og faren. Greiest sånn.

Iallefall, det var helt ut av sammenhengen. Jeg bor jo som kjent i et kollektiv i majorstuas styggeste og mest slitne bygård. Til en pris som ikke er lommeboken verdig. Vi er stortsett egentlig venner. Men noen ganger har vi en oppvask. Oppvasken må tas. Fordi et kjøkken med oppvask er et rotete kjøkken. Og det passer visstnok ikke inn i jentekollektiver. Jeg og Stinusen har en grei fordeling; hun vasker opp når hun har tid, og jeg vasker opp når jeg har tid. Vi har tid ca like ofte, og er litt ivrigere på å vaske opp om det er vårt eget. Sistemann derimot, hun vasker helst ikke opp. Har hun vært med å lage mat, eller bare spist den er det ikke hennes oppvask. Da tar hun den ikke. Til nød kan hun vaske opp sitt eget fat. Hvis hun har laget mat og det står litt fat og sånn igjen på vasken etter meg eller ztinus...så vasker hun opp bare sitt eget. Dersom hun mener at oppvasken hennes kan brukes om igjen, så flytter hun den rundt i hele kjøkkenet og jeg eller stine ender opp med å ta den. Fair deal? Egentlig ikke.

Så jeg og stine driver nå taktikk. Først var vi veldig påpasselig og tok all oppvask hele tiden, inkludert sistemann sitt. ..Uten at hun merket at hennes oppvask også var tatt. Dette gikk i kanskje to måneder. Igår vasket hun i kjent stil opp sitt eget, og satt det til tørk. Over hele tørkebenken. Og utelatt to fat, 2 kopper, et glass pluss minus. Som jeg da tenkte at jeg burde vaske opp, for det ser så JÆLLA teit ut når kun halve oppvasken er tatt. Og idag, i ren protest; valgte jeg å kun legge på plass ting jeg vet jeg eller stine har brukt. Så nå har oppvasken til kaia stått på tørk i snart 48 timer. ...Og jeg er usikker på om hun legger merke til det.

Av en eller annen grunn var dette et slags frustrasjonsmoment. Men klarte ikke helt å komme til poenget. Kanskje at jeg egentlig tar ganske mye oppvask? Og at hovedgrunnen er at jeg vil drive taktikk? Omvendt, vestrevendt og skjeivhendt. Velkommen til den ekte morosia!

...tenk om jeg en dag får ekte problemer?

6 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Oppmerksomhetsspenn som en gullfisk med Alzheimers...

ohingrid sa...

Jeg vet. Jeg er søt (på innsiden).

Joakim sa...

Du er dårlig på å finne ip-adresser.

Kari Tønseth sa...

luxuzproblemz

ohingrid sa...

Joakim: Jeg finner ikke mer ut om dem enn hvor de er lokalisert, hvilken leverandør de har osv. ...men ærlig talt. Det er jo ikke noe spenning i det.

Kari: Neinei, en slags diger frustrasjon!

Vedz sa...

Jeg savner den stygge orangsjfargen.