torsdag 11. februar 2010

Drømmemann pr. epost!

Det er selvfølgelig masse baktanker rundt bloggingen min. Først og fremst begynner jeg å bli glemsk, og jeg lurer stortsett fælt på hva jeg gjorde i ulike tidsrom og for det andre og det tredje er jeg nysgjerrig på folks googlingo gj eg drømmer om at folk skal ta kontakt. Fordi Tine fikk får alltid en masse spennende mail fra eksotiske mennesker. Tydeligvis er ikke bloggen min særlig eksotisk. Og tydeligvis er det ikke mange eksotiske mennesker som kontakter meg. Faktisk er det stortsett ingen (det kom jo som sjokkerende nyheter!). Iallefall igår fikk jeg mail fra vi kaller ham bare Freddy, for det var det han kalte seg. Freddy. Sikekrt short for Fredrik. Eller i verstefall Fredrikke. Iallefall, vedkommende hadde googlet. Han deltok i den der grændiskonken (som jeg ikke gidder å skrie hele navnet på fordi da får jeg så mange EKLE treff), og så at jeg ønsket meg koder. Og jeg tenkte; jaja, jeg liker ikke grændis, ingen av vennene mine ser ut til å like grændis og min bror er blitt familiemann = lite grændis. Nesten det samme fortalte jeg Freddy. (Hehe, nå kom jeg til å tenke på den sangen til Morten Abel;  
What's your name, girl?
My name is Fred
Fred?
Fred, yeah)


Freddy ble ikke skremt iallefall, og kunne fortelel at han jobbet som søppelmann. Hver dag plukket han med seg rundt 40 koder (jeg antar at lørdag og søndag er unlatt, ettersom at han jobber i det offentlige). Da ble jeg med et litt interessert. En søppelmann? Ved navn Freddy? Seriøst. Så jeg sendte en glad mail tilbake og fortalte at han hadde drømmejobben og at jeg ønsket meg en tilsvarende jobb i framtiden (en sånn 7 til 3 jobb, hvor man synes at man er ferdig klokken 13, fortsatt får betalt til 15 og får lønn etter hvor lenge man har jobbet (40 år i tjeneste = 40 kroner mer i timen enn en nyansatt. fantastisk system. Og ikke minst fanatastisk bruk av mine skattepenger! For å ikke nevne om de skruene som jobber i det offentlige, særlig i sånne utendørs-etater. FÆÆNTÆSTIC!). 


Freddy svarte meg aldri tilbake. =(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er ikke særlig eksotisk, men har lest bloggen din en lengre periode nå. Jeg kan sende deg en mail, om du vil.

ohingrid sa...

Jøsses. Det ville jeg satt pris på! ..Ingen som leser blogger ER særlig eksotiske da, de er mer meningman. Mannen i gata. osv. Jeg er litt eksotisk da. Med tanke på at jeg har samiske aner og har vårt i Asia TWICE! (neida)