mandag 18. januar 2010

Kald på beina

Idag var jeg første elev på plass i forelesning. Mistenker at dette er en trend, for jeg var førstemann på plass i forrige uke en gang også. Det er litt rart det der. Kanskje jeg har en urovekkende evne til å stå opp tidlig? Jeg hadde ikke lyst. Det bare hendte. Sånt skjer. Da jeg var liten kom jeg ofte drittidlig på skolen, bare sånn i tilfelle. Jeg bodde tre minutters gange fra skolen. Det var bare det at...tenk om jeg plutselig en dag skulle komme over noe som ville ta lengre tid på skoleveien? Tenk om. Jeg tror jeg er en person som kommer tidsnok. Helst for tidlig. Dessuten er det verste jeg vet å komme for sent til en skoletime. Og for folk av den gamle skolen så er det nok ganske så frekt også. jeg er enig. Det er frekt å ikke komme til avtalt tidspunkt. Bare spør meg. Og bestemor. Vi er enige. Mange sier at folk med barn har en tendens til å komme for sent. Godt mulig. Men det er en slags generell trend blant fedre også. Pappa er alltid treg. Bortsett fra når han skal på expert for å kjøpe seg noe nytt.

Idag kommer Kari på besøk. Det blir kos. Jeg orker ikke å fortelle henne hvor kaldt det er her. Jeg fryser på beina. Jeg vet det er fordi jeg ikke har tøfler på. Men på en måte liker jeg å fryse litt. Det gir meg en grunn til å ikke konsentrere om det jeg burde. Som skole. Jeg fortrenger den. Veldig. Også spiste jeg nettopp gele. Jeg kjøpte en masse pakker med gele i desember en gang. Husker ikke hvorfor, men jeg har utallige pakker i skapet mitt. Og igår slo jeg på stortrommen og laget gele. med bringebærsmak. Var sykt digg, særlig med vaniljesaus på. Sikkert ikke så sunt, men det var jo IGJEN ikke mitt nyttårsforsett å bli sunn. Jeg skulle bli sosial. ..Kanskje jeg burde vurdere å bli sunn i stedet? ...Den sosialieringsdelen går ikke så bra. Idag på skolen, orket jeg ikke mer enn å si såvidt hei til en, bare for å demonstrere at jeg ikke liker vedkommende så godt. Det er en så utrolig stygg uvane, for jeg blir så JÆVLI forbanna når folk er sånn mot meg. Akkurat som om jeg gjør det selv, fordi det nesten er det verste jeg vet om. Ugh. Men jeg gidder ikke gjøre det bra igjen. Viktig å være selektiv på bekjentfronten...!

8 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Fremtidens psykiatere kommer til å studere denne bloggen i årevis.

Vedz sa...

Så priviligert jeg er som slapp gjennom nåløyet?

ohingrid sa...

Gog: Haha! Kjekt om bloggen min blir sitert i utdrag i psykologibøker. ...Hadde vært ok så lenge jeg fikk honorar for det, forresten.

Vedz: Ja! Absolutt! Det samme gjelder GoG. Selv om ryktene skal ha det til at jeg komm gjennom hans nåløye.

Ghost of Goldwater sa...

Jeg er grusom, men rettferdig.

Petter Johan sa...

..Kaller du han GoG? Hva kaller han deg?

ohingrid sa...

Tjukken vel.

Ghost of Goldwater sa...

Heh. Godt forslag, men nei. GoG har jeg nevnt tidligere er et grusomt navn... men hører noen? Neida. Ghost går til nød an.

ingrid sa...

Jeg kaller deg GoG fordi Tine gjør det. Og hun gjør mye bare for å irritere. Jeg kopierer bare.