søndag 17. januar 2010

Forstyrrende søndag

Idag har jeg ryddet rommet. jeg får besøk imorgen så det er greit at ting ser litt ok ut. Jeg bor i tidenes råtneste bygård, så det skal litt til. Nå forsøker jeg å tine isen i vinduskarmen, sånn at den ikke skremmer folk. Jeg lurer litt på om is i vinduskarmen kan ødelegge vinduet? Og isåfall, er det mitt ansvar? ...Jeg forsøker jo å tine den? Det er en slags bekymring som jeg har. Utover de økonomiske-, faglige- og kjærlighetsrelaterte bekymringene mine. Sånn om du lurte. De økonomiske bunner akkurat nå ut i at jeg er usikker på om det var smart å bruke 4000 på nettshopping igår. De faglige handler om at jeg gruer meg til den kommende uken, fordi det blir intenst på skolen og det hele skal ende i en presentasjon. Foran hele klassen og noen andre folk. Seriøst liksom? Jeg går på skolen, jeg skal ikke utsettes for tortur?! Jeg hater framføringer. Men kanskje det går greit. Jeg er jo ikke redd mennesker. De kjærlighetsrelaterte...tja, de er igrunn ikke et problem, sånn når jeg tenker gjennom det.

Men når det kommer til de økonomiske bekymringene mine, (les; at jeg lever over evne) har jeg funnet en løsning! Adsense for google. Jeg hadde dette før også. Uten at jeg skjønte så masse. Men idag har jeg fått det tilbake og det er ønskelig at alle lesere tar seg bryet ved å trykke på dølle annonser som "Slik gikk Trude ned 25 kilo på 3 måneder" eller "Kjøp imorgen, betal idag". Det viste seg at jeg hittils har tjent den nette sum av 38 kroner. Også noen øre da, men hei. Jeg er ikke onkel skrue heller. Nå vet jeg ikke om jeg har nok lesere til å bli rik, men det er verdt et forsøk. Alle summer går uavkortet til fattig student med is i vinduet. Ja, meg selv. Ingen penger vil brukes på helsider magasiner eller andre tidskrifter for å generere flere treff. Jeg er hyggelig sånnsett. Så! Trykk på en annonse!

Eller du kan lese videre. Hvorfor søndagen min er forstyrrende. Jeg har fått tilbake denne grandiosa-sas konkurranselysten. ...Ingen andre er lystne på vegne av meg. Faen heller. Men mamma sendte meg to koder. Det var hyggelig. Også ønsker hun meg god tur for hver kode hun sender. Også skriver jeg tilbake at jeg håper at pizzaen smakte. Hun sier at hun er litt lei, men jeg vet ikke om jeg bryr meg. Travle kvinner må ha rask mat. ...Dog, jeg mistenker at det er pappa som må spise. Jeg spiste en pizza her forleden. Tok meg 3 dager å spise opp. Grandis er virkelig ikke godt altså. ..Bortsett fra innimellom. Men det er jævli sjelden.

Men det jeg egentlig skulle snakke om var at idag har ingen ringt meg. Bortsett fra Petter, men jeg ringte ham først. Komisk nok for å høre om han hadde spist grandiosa. Han spiser visst ikke grandiosa. Folk i forhold de spiser det visst bare ikke. Får man bedre tid av å være i forhold? Isåfall skal jeg ta det til etteretning. Men jeg skulle gå ned med bosset, eller søppelet som det heter her i Oslo. Og da jeg kom oppigjen etter de 30 sekundene ++, jeg er ikke SÅ rask opp fire etasjer hadde eksen til hun ene samboeren min ringt meg? ...Altså? WTF? Vi har så vidt sagt hei til hverandre. Utrolig unødvendig. Jeg fikk nesten en bekymringsrynke mens jeg tenkte ut mulige årsaker til at han hadde ringt. Den eneste jeg kom fram til var at han skulle kjefte på meg fordi jeg hadde laget middag når hun la med omgangssyke og ble dårligere av matlukt. ...men det høres veldig..ivrig ut. For ryktene sier at han aldri ringer henne. Så hvorfor skulle han da ringe meg? Æsj. Dette veier igjen imot denne tidsklemma man slipper unna i et forhold.

5 kommentarer:

ohingrid sa...

BRA JOBBA FOLKENS!

Jeg er blitt 16 kroner rikere!

Petter Johan sa...

Jeg trykket på annonsen for dem med underlivsproblemer.

Vedz sa...

Spennende valg...

jeg gikk for selvhjelp ved depresjon, artig konsept!

ohingrid sa...

Ojoj. Jeg gikk for fosterstilling i en uke. Litt langtekkelig, men fungerte. Nå unngår jeg alt jeg vet gjør meg deppa.

grandiosa-sas sa...

Som sagt tidligere kan du finne koder på http://grandiosa-sas.com