mandag 9. november 2009

+1

Vel, jeg liker jo å skrive om andres kjærester. Mest fordi jeg ikke har noen selv, og jeg har heller ikke planer om å skaffe meg en i nærmeste framtid. Dog, jeg skal innrømme at jeg innimellom tenker mye på hvordan jeg skal få det barnet jeg planlegger. Ikke at mamma bryr seg. Ikke pappa heller. Og farmor ser helst at barn ikke har noen forelder som hun ikke er i slekt med. Jeg og farmor ligner litt på hverandre sådan.

Iallefall. Nå er denne kjærestegreia økt. Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Folk som finner sitt bedre jeg. Det er hyggelig. Det er faktisk veldig hyggelig. Og jeg er veldig glad på dine vegne. Hehehe, se den anonymifiseringen jeg driver med! ..Jeg vet bare ikke hvor offisielle ting er. Men som min bror sier; fortelelr du noe til Ingrid, så er det på facebook dagen etter. Det er forøvrig ikke sant. Jeg har ikke nevnt et ord på facebook om familieforøkelsen han holder på med om dagen. Tett som en sil og smart som en skrue, that's me!

Iallefall, sånne kjærestegreier, forhold? Jeg føler litt at de skjer alle andre enn meg. Jeg så på faktisk Pia Haraldsen få seg kjæreste her forleden. Ikke at han var noe jeg ville tatt. Men det var jo innmari hyggelig, i en sånn iscenesatt tvunderholdningsaktig situasjon. Med tørre kyss og alt annet kleit som følger med. Idag så jeg litt på bonderomantikk, mest fordi det var pause i Top Model, men også litt fordi jeg har lest om han der Calle på nettet. Måtte se ham i real life liksom, on television. Og ja, å være på tv i et realityprogram er virkelighet nok. Han skal visstnok være rik. han ser innmari lite attraktiv ut. Hadde ikke tatt han heller.

Konklusjon: Drømmemannen min finnes ikke på tv

Siden somaila er over alt om dagen. Eller ikke overalt, men nesten. Så har jeg valgt for anledningen å kjøre meg opp på somaliere i Norge. Tilogmed wikipediaartikkelen var nokså rasistisk, selv om den egentlig bunnet i faktiske undersøkelser om somalias tilstand. Som at de for eksempel ikke vil ta dårlige jobber, fordi de var vant til at minoritetene tok dem. Men hei, Somalia. Det er ca 20.000 (og hvor mange ulovlige!?) av dere her. Vi er ca 4.000.000 nordmenn. Hvem ER minoritetene? You do the math! men jeg skal være enig, jeg liker ikke at vaskepersonalet på skolen min er somaliere. De stinker. Og jobber tregt. Og snakker et språk jeg ikke kan. Og de utgjør en figur i min hverdag jeg ikke kan identifisere meg med. Jeg er mer interessert i at mitt vaskepersonell er mennesker som meg. Født og oppvokst i Norge. Helst skal de ligne på sosialklienten..Bortsett fra at de har en jobb seff. Og jeg VET at utvalget på Storo er stort! ..Det tror jeg ville bidratt til at jeg var flinkere på skolen. Slik tingene er nå regner jeg bare med at Somalierene og andre minoriteter tar drittjobbene. Er jo det jeg er vant til.

Den samme wikipediaatikkelen fortalte meg også at somaliere ofte får 7-8 barn, som er en jobb i seg selv. Ja, det regner jeg jo med? Det er jo ikke akkurat LETT å holde styr på 7-8 kommende kriminelle? Evt vaskepersonale. Nå skal ikke alle under en kam her. Artikkelen fortalte også at de skilte seg på papiret, men forble muslimsk gift. Nå vet jeg ikke hva det betyr, er muslimer bare åndelig gift? Hvorfor det? Jeg forsøkte å google litt, men det er ikke mitt sterkeste kort, og det ser ut som at da er man fortsatt gift i eh, det landet man er fra. Vi snakker jo om utlendinger her så. Iallefall, ved å kun være muslimsk gift så unngår man noen regler og får mer penger av staten. Det er jo greit. En hyllest til alenemødre. Men synes det er frekt av de muslimske å få i både pose og sekk. Enten velger du pengene, eller så velger du sexen. Blir nesten som prostitusjon?

Over det mest spennende funnet. Jeg skriver foresten mens jeg venter på at en klesvask skal bli ferdig. Sjekk så fin logo somnor har! Veldig spennende hvordan den dromedaren ser så arrogent ut jf. somalierne som ikke vil ha minoritetsjobber. Og elgen som ser litt sånn nysgjerrig ut; jøss, detta var noe nytt! Elgen kommer dårligst ut holdningsmessig også, ser jo ut litt underdanig ut? Skogens konge my ass.

4 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Ny rekord i blogging fra springende utgangspunkt. Gratulerer.

ingrid sa...

Noen må ta opp DET emnet og! :)

Elise F. Djupedal sa...

Hohoho!

Men vi bikker snart 5 mill innbyggertall!

ingrid sa...

Elise; Innser jo at demografi ikke er mitt sterkeste felt. Men da jeg var ung, DA var vi fire millioner!