mandag 24. mai 2010

Tingens tilstand

Mens parra-fabz publiserer iqtester på facebook forå sjekke intelligensen til sin nærmere 4000 facebookvenner, forsøker jeg å skrive bachelor. Vel, for å si det sånn, står det en L i pannen på fabs, så står det en enda større L i min panne. Idag føler jeg meg fullstendig mislykket. Ikke en gang seks timer med strategisk lesing av røyseng, pensum og regjeringsnotater har gitt meg styrke til å sette egne ord på det jeg leser. Noen dager er det bare sånn. Jeg hater det.

Jeg har jo lyst å skrive, at jeg føler at det jeg skriver kommer lett som bare det. At alt var den største forståelse. Men nei. Det handler om politiske rammevilkår. Krav. Meninger. Og armlengdes avstand. Jeg har brukt helgen på to ting, få bacheloren på armlengdes avtand, og flytte alle tingene mine til Bergen. ...Akkurat som om skippertaksfeelingen ikke har kommet over meg ennå. Jeg krysser fingre og tær for at den er over Marte. Skrivelysten altså. Er den Marte?

Ingen kommentarer: