tirsdag 18. mai 2010

Sosialklient next!

Vel. Som jeg kanskje har nevt en million ganger tidligere, og sikkert mistet noen venner og bekjente på så hadde jeg veldig vondt i hodet. Og idag da jeg stod på en sjåka full buss, 15 minutter etter at jeg burde vært på jobb, innså jeg at OK, dette går ikke. Jeg står face til face med døden, dette går ikke lengre. Så jeg beit tenna sammen i åtte timer på jobb. ...Jeg beit dem ikke sammen, jeg glefsa mot alt og alle, for å være helt ærlig.

Så da jeg kom hjem hadde jeg et sted for hånden. Legevakten. Rart hvordan man hater legevakten når man er frisk og rask, men når man er syk så er det å komme inn i himmelen. Etter å ha bladd litt gjennom et uavhengig medisisk blad og drukket nok kopper med vann (fra tank, helt fantastisk!) var det endelig min tur å komme inn. Følte meg litt teit. Hei doktor. Jeg har vondt i hodet! JÆVLI VONDT I HODET! JEG HAR DESSUTEN LEST PÅ LOMMELEGEN.NO AT JEG SIKKERT HAR HJERNESVULST! ...Også så legen litt dumt på meg og spurte om jeg var stiv i nakken. Også sa jeg, ja, jeg er kanskje det. Han spurte også litt andre spørsmål, og vi fikk avkreftet at jeg ikke hadde kreft. Ordspill.

Men derimot viser det seg at jeg har holdt så høyt tempo at skuldrene mine sakte men sikkert har krøpet opp til ørene, knytt seg sammen og ...gitt meg hodepine. Greitgreit, tenkte jeg. Jeg sa det sikkert også; Selv om jeg ikke har hjernesvulst så har jeg fortsatt vondt. Jeg tror jeg la ut litt for masse; jeg holder på å dø, jeg er slem mot alle og det gir meg enda mer vondt. Også vil jeg dø fordi smerten er uutholdelig. And the list goes on.

Så ser legelarz på meg, og sier; æ forståår dæ! Kristiansandsdialekt altså. Blir helt mo i knærne. Så sa han at det var best om jeg holdt meg i ro noen dager. Chillan. Jeg fikk respet på noe litt smertestillende og beskjed om å slappe av. SLAPPE AV!? HVEM FAEN HAR TID TIL Å SLAPPE AV!? Jeg ble nesten hysterisk. Men i kveld har jeg slappet av. Og skreket; HELSIKKEN SÅ FINT LIVET ER UTEN HODEPINE! ..Livet er fint uten hodepine.

Så da klarer jeg LITT de magesmertene jeg får av de smertestillende. Ps: du pulsernede kredittkort, jeg ønsker også at du kan gi meg massasje. ...Det hadde jeg satt pris på.

Ingen kommentarer: