tirsdag 25. mai 2010

Smekksmekksmekk!

Akk. Idag har jeg funnet roen. Bacheloren går i riktig vei, fremover, selv om jeg ikke akkurat føler at jeg gjør så mye. Men imorgen er jeg klar for innsats. Jeg ser slutten på lidelsen. Ikke at jeg helt vet hvilken lidelse. Jeg er så jævli om at gresset alltid er grønnere på andre siden. It's not, men det er godt mulig at jeg legger på meg av det.

Det begynner å gå opp for meg, når jeg sitter på soverommet mitt og ser all den hvite veggen at det er over. Jeg kan ikke lengre legge skylden på Oslo. Selv om jeg vil. Det er din feil, Oslo. Men samtidig, så er det jeg personlig som har begått alle feilene. Funker ikke. Funker ikke. Funker ikke.

Morten sa forleden at jeg var ond når jeg ikke liker mennesker. Det kan stemme. Jeg kan være veldig ond. Jeg tror jeg er en sånn person som, under merkelige omstendigheter sikkert drepe med blikket. (Haha, her sensurerte jeg, i tilfelle jeg en gang skulle stilles for en rett og de skulle bruke bloggen min mot meg)  Men ja, jeg er kanskje ond. Men jeg liker også å tro at jeg har en slags grunn for det. Jeg er bare ikke så flink til å forklare hvorfor. Men som oftest trykker jeg på en virkelighetes ignore-knapp. Om jeg later som om at jeg ikke ser deg, så eksisterer du ikke for meg heller. Men tilgjengjeld tror jeg at jeg er ganske god ..når jeg liker folk?

Jeg synes det er behagelig å bo i en bygård som tømmes leilighet for leilighet. Det er som om alle bare ...dør. "Nei, nå vil vi ikke være her lengre". Og jeg gleder meg litt til at det er min tur. Å dø fra Oslo. Hehe, holdt nesten på å skrive dør for Oslo. I rather commit suicide. ..Nå ville jeg ikke begått selvmord heller, gudbedre.

Jeg har egentlig litt begynt å tenke at kanskje ikke Bergen er bedre. Eller, det er jo så klart det. Men altså, at etter en måneds tid så er jeg kanskje lei igjen? Orker ikke mer? Herregud. Først var jeg engstelig for bacheloren, så var jeg engstelig for å pakke ned tingene mine...Og nå er jeg engstelig for at det å bo i bergen skal bli som å bo i Oslo? Jeg gir opp. Men det blir ikke det. Det har jeg bestemt! SKAL IKKE!

Ellers er det en pakke fra asos.com som ikke har kommet ennå. Passer meg heelt sykt dårlig. Kanskje jeg skal ringe posten imorgen og se hvor landet ligger. Kontaktet asos idag, de skriver mye hyggeligere mailer enn hva jeg gjør på jobb. Det var en spennende opplevelse. Føler kanskje litt at jeg kunne ytet bedre på jobb. Men jeg var veldig hyggelig idag, det er helt sant. Selv om jeg stortret på engelsk. I noen perioder passer det meg ikke  å formulere meg på engelsk. Det er helst de dagene det heller ikke passer seg å formulere seg på norsk.

Åja, og når jeg sier at jeg kommer på besøk til Oslo. Så lyver jeg. Noen ganger er det lettere å komme med en hvit løgn, enn å fortelle en sannhet som kan såre. Uten at det var sannheten.

Egentlig skulle dette være et gladinnlegg om hvor fornøyd jeg er med å nesten være ferdig. Sånn gikk det ikke. LOL!

2 kommentarer:

Kari Tønseth sa...

jeg skal passe på dei i bergen, jeg..

ohingrid sa...

<3<3<3<3<3<3<3<3

Skal selge emotankene mine til høystbydende når jeg flytter :)