torsdag 8. juli 2010

Bilder av meg i shanghai.

Selv om jeg mistet kameraet og de siste ukene ikke lengre finnes på kamera kjøpte jeg selvfølgelig et nytt!

På hotellrommet var det praktiske tegninger om hva vi burde og ikke burde gjøre. Ikke gå på ktv. ...Er kineserne flau over nasjonalkosen sin? =/

Den ENE dagen tåken ikke hang tungt over Shanghai tok jeg og Dea turen til The Bund, herfra kan man se på kinesere med paraplyer og ta bilder av høye bygninger. Noen av dem har du sikkert sett på discovery channel eller andre kanaler som har programmer om høye bygninger. 

Som de staute jentene vi er gikk jeg og Dea fra The Bund til Peoples Square. Etter to timers tråkking fant vi fram og Dea stilte frivillig opp for å flekse geografi og orienteringsskillsa sine. 

Dette er strengt talt egentlig bare mørkegrønn is. Te-is. Iste? Så ikke særlig fristende ut. Angrer dog på at jeg ikke kjøpte is. 

Og ikke minst så vi en og annen kineser.


Kineserne vet akkurat hvordan de skal gjøre maten fristende.
Så fant Dea og Tine t-skjorter som påminnet dem om hvor bleik jeg var. 
Ingen Nanjingferie uten poseringsbilde i gaten med en og annen kineser i bakgrunnen.
Fornøyde jenter på vei ut fra et noe makabert museum. 
Dette er noe litt annet enn bybanen i Bergen. For å si det sånn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!! "Follow no strangers to the fun places."

"No fun place for you!"

ohingrid sa...

Kanskje kineserne er flau over nasjonalidretten? ..I den grad det kan kalles en idrett?