onsdag 6. mai 2009

wazzup?

Gikk just på do. Det er jo det man gjør om natten når man ikke får sove. Det er ikke sant. Godt mulig jeg hadde fått sove, men jeg vil ikke prøve. Jeg liker bedre ideen på å døgne, for å så ...sitte overdød på skolen imorgen og skrive oppgave. For det er jo en god ide. Jeg ser jo den. Det er bedre å sitte i sengen, høre på de dårligste sangene på spotify og føle seg viggo. Oppdaget forresten at naboen på andre siden av bakgården har fått seg en ny, mighty freeesh (om jeg får si det selv) lampe. Så jeg hadde dodøren åpen og studerte den mens jeg tisset. Klokken er 02.45 og noe. Ingen ser meg uansett. Tissende mens jeg studerer den fine lampen. Montro om det er fargen? Den var blå. Turkisblå. Tissendeturkisblå.

Stine er bortreist om dagen. Jeg har ikke fortalt henne at jeg reiser ennå. Men jeg merker at jeg blir litt ensom når hun ikke er her. Hvem skal ta oppvasken? Hvem skal gå med bosset? Hvem skal lage middag slik at jeg kan stjele restene? Det tenkte hun ikke særlig mye på. Hvem skal kjøpe inn alt vi mangler? Vi er tom for bakepapir. Det er så sykt essensielt. Og jeg glemmer det hver gang jeg er på remaen. Jævla remaen. De har kortet ned på åpningstidene sine, og fått en bergenser i kassen. Hellå! Er det rart det regner mye i Oslo om dagen?

Faen. Jeg blir sprø av de der telefonbeskjedene som er kommet på spotify nå. De er jo svenske for fan. "Jag tycker det är jättetråkigt at man inte kan kommentera låtarna". Fan. Jeg bryr meg ikke. Heng på youtube om du vil kommentere, din svenske skjøge. Fan. Nå ble det dårlig stemning mellom meg og spotifyen.

Yeah. Nå er jeg over det. Tenkte jeg skulle liste litt. Det er så fint. Setter ting litt i perspektiv. Denne vil jeg kalle: Lær å kjenne Ingza:
- Jeg liker å sjekke facebooken til gutter jeg har hatt en ting for(les:med), bare for å sjekke om jenter har skrevet på wallen deres. For å så bli sjalu, for å så le. ..Hvem vil ha dem uanZ?
- Jeg blir flau når jeg ser folk jeg leser bloggen til.
- Jeg blir innmari glad når kassafolk spør om leg. Jeg er ung! EVIG UNG!
- Jeg sprudler ikke så mye som jeg pleide. Gone from champagne til en trelites amigo, for å putte det sånn.
- Jeg er asosial på jobb. Selv når folk snakker til meg. (Lenge siden, går det bra? Ja. Så bra, Hva gjør du om dagen? Du vet, jeg er jo her(påjobb). Hehe, sant. Men ellers? Joda.) Jeg ER hun kjipe du føler ødelegger den gode jobbstemninga.
- Nå er jeg negativ.

Sånn. Nå ble du litt smartere. Alt ebber ut i at jeg er negativ jo. Egentlig er jeg i ganske godt humør. Helt sant.

3 kommentarer:

Martin sa...

Du er artig du.. ;) Du treffer meg svært sjeldent, men om så hadde skjedd, ville du ha blitt flau da også? Eller ville du ha stoppet opp og ledd høyt? Jeg lurer på om du i det hele tatt ville ha gjenkjent meg. Det tror jeg ikke. Jeg ser annerledes ut i virkeligheten. Kjekkere.

Aight. Fred.

ingrid sa...

Vi er jo facernvenner?

Jeg ville sagt: Martin, jo! om jeg var i godt humør. Om jeg ikke var ville jeg gått forbi(uten å bli flau), unless du sa hei i stedet (ikke flaut det heller).

Martin sa...

Jeg lever i min verden; noen ganger enser jeg overhodet ikke hva som skjer rundt meg. Andre ganger kan jeg gjenkjenne folk jeg traff på fest for 10 år siden. Det varierer fælt. Heldigvis har du et.. hmm.. særpreg :) Det bør nok la seg gjøre! Verste er at jeg henger mye i nabolaget ditt, da det ikke er så langt unna jobben.