onsdag 13. mai 2009

Politikk og trynefaktor

Jeg skal være helt ærlig. Jeg bryr meg ikke om politikk. Mest sannsynlig fordi jeg har det for bra. En annen mulig årsak kan være fordi jeg ikke føler at jeg personlig kan gjøre noen forskjell. En tredje årsak er at jeg ikke vil identifiseres med dårlig ordforråd. Og en fjerde, og den mest sannsynlige årsaken; jeg føler meg ikke politiker-stygg. Det eneste jeg vet om politikk, er at jeg anbefaler ingen å stemme FRP. Hvorfor? Fordi FRP er det eneste partiet i Norge som mener at skattepenger ikke skal brukes på å subsidiere kunstformer bare et mindretall av befolkningen bruker. Trond Giske, stygg som juling har også uttalt i Dagsavisen(om noen trengte kilde?!), morsomt nok: "Kultur er det eneste feltet innenfor politikken du kan kaste enorme pengebeløp etter - eller kutte i- uten at det blir noen som helst oppmerksomhet om det. Ingen RASJONELL politiker bruker energi på noe sånt. (..)

Iallefall. Det skulle vi ikke snakke om her, jeg skriver bare eksamen samtidig som jeg bloggzer, og tenkte at det er jo litt morsomt med fine quotes fra ting jeg leser. Jeg var innom VG.no isted. Og fant Dette bildet av Sylvia Brustad:

Kort fortalt. Næringsminister og stygg som et hespetre. Ikke framstår hun som noen økonomisk Einstein i media om dagen heller. Og det finnes flere eksempler, Sarah Khan som gjorde blondinetabbe 1, og ringte spåkoner og la skylden på en ikke-eksisterende kjæreste i Langtvekkistan.

Iallefall. Jeg var på jobb forleden, og leste om Berlusconi. Han er i se og hør. Å lese se og hør på jobb, er en av grunnen til at jeg ikke sier opp. Greit med litt sladder mellom slagene. Berlusconi, i motsetning til Norge setter modeller og andre vakre kvinner inn som ministre og sånn, jeg velger ordet sånn for jeg vet ikke hva de gjør. Og jeg bryr meg ikke.


Her har du foreksempel likestillingsministeren i Italia, Mara Carfagna. Pen og dum. Imotsetning til Brustad som er både stygg og dum.


Vet du hva? Jeg synes det er kjempeflott. Jeg velger å tenke svart-hvitt, og se alle politikere som noenlunde lite oppegående, det kommer jo stadig vekk fram i norske medier. Hvorfor skal italia være annerledes? Så hvorfor ikke sette inn de pene og dumme her hjemme også?

4 kommentarer:

Tine sa...

Det går åtti italienere på skolen min. Det er sykt mange. Og skuffende få av de ligner selv minimalt på dama i lakserosa. Jeg vil ha pengene mine tilbake!

ohingrid sa...

Det er fordi alle de pene i Italia jobber i politikk eller på tv. Vært i Italia selv, de er slanke, alle sammen. Men der stopper det.

Martin sa...

Ingrid,

Jeg er kåt fra før av. Det siste jeg trenger er mer opphisselse. Politikken er en frisone. Nemlig. Slutt å forkludre livet mitt.

ohingrid sa...

Martin. Få deg et knull og klamydia.