lørdag 29. januar 2011

Må jeg danse?

Jeg har holdt meg unna sosiale fyllasettinger i det siste. Like greit. Sist jeg var full lå jeg henslengt utover en snødekket offentlig plass i Bergen. Jeg sa det var fordi jeg laget snøengler, men sannheten var jo at jeg var for full til å reise meg opp. Og Camilla orket ikke å løfte meg opp så mange ganger, når jeg bare falt sammen igjen. Jeg påstår fortsatt at jeg lagde snøengler. De forsvant kort tid etter, dessverre. Men det var de beste snøenglene jeg noensinne har laget!

Men idag skal jeg forsøke meg igjen. Jeg har kjøpt eg en chilensk rødvin til den nettes sum av 88 kroner. Sånn cirkus. Jeg har intensjoner om å få rødvinstenner og bli ytterst sjarmerende. Og kanskje danse. Du vet dansing forbrenner jo kalorier.

Og mens jeg sitter og tenker på kaloriforbrenning spør en tilfeldig fyr på facebook meg: "er det hot med menn som kan danse?" Det slår meg først og fremst; JA! Drithot!

Også bare. Det er hot med menn som kan danse, fordi da tror jeg som jente at vedkommende også er god i sengen. De hoftevrikkene signaliserer mer enn bare pardans, her inviteres det til parringsdans! Også begynner jeg å tenke. Er det alltid hot å danse? Hva med disse mennene som er så svarte at du ikke ser dem i et mørkt rom med mindre de gliser bredt? Dersom en mann fra svarteste afrika og omegn begynner å vrikke på hoftene, shake på skinkene og invitere til dans vil jeg AUTOMATISK føle at vedkommende er innpåsliten (lukter som oftest også svette) og at hele situasjonen kommer uansett til å ende i en voldtekt. Iallefall forsøk på voldtekt.

Men hva med pardans? Er det noe? De fleste utestedene jeg henger på handler enten om å gnikke seg opp i utstyret på alt av mannlig testeron i rommet i håp om å få napp, og når man har fått napp så handler det mest om å jukke i utakt til utrolig dårlig, men hipp musikk. Hva med en gutt som plutselig vil danse cha-cha-cha, salsa og two-step? Da vil jeg automatisk tro at jeg er på et dårlig utested. Og at jeg hvert øyeblikk kommer til å få tilbud om å bli med en gjeng swingers....Neida, ååh. Tørr vits! Jeg kan forresten ikke danse swing.

Og når vi er inne på hva jeg IKKE kan, så er nok dansing (i alle former) høyt på listen. Jeg gjør noen tapre forsøk på fylla, men det handler mer om at jeg sliter med å holde balansen, enn at jeg forsøker å danse meg til et ligg.

Så nei, jeg må ikke danse. For andres sikkerhet, BØR jeg ikke danse.

2 kommentarer:

Kari sa...

Det er DU som burde vunnet årets blogg av costume.

ohingrid sa...

Haha!

Neste år, neste år.
Burde bare få inn flere bilder, kanskje. Det er ofte hemmeligheten bak en blogg.