tirsdag 2. august 2011

1/4

Det nærmer seg igjen. Dommedag. Neida. Bursdag.
Egentlig har jeg et helt forvridd forhold til bursdag.
Det var greit å bli eldre, helt til jeg fylte 15. Jeg fikk angst av å fylle 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 og nå begynner det å bygge seg opp angst i forhold til det å fylle 25. Det var helt greit å fylle 15, fordi da var jeg ikke lengre 14. Ti år med bursdagsskrekk. Skulle tro at jeg begynte å vende meg til det. Men nei. Det hyggeligste jeg vet om er når folk spør om legitimasjon når jeg kjøper øl. Eller snus. Eller når folk sier sånn: "Hææ? Fyller du 25?" Eller sånn: "Jeg synes du holder deg godt for alderen". The curse and gift of bollekinn.

Denne bursdagen har jeg ikke lagt så innmari mange planer. Det gjør jeg forøvrig sjelden. Jeg har tatt meg fri fra jobb. Blir bare teit å sitte på jobb, ingen som bryr seg der om at jeg fyller et kvart århundre. Så jeg skal sove lenge. Iallefall til ni. Det avhenger vel litt av hvor lenge jeg er våken dagen i forveien.

Ogsåogså. jeg skal iallefall ut og spise med Camilla. Også går jeg og legger meg igjen. Resten av dagen overlater jeg til tilfeldighetene. ... ... ...

3 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Tenk deg angsten forbundet med å fylle 40, du...

ohingrid sa...

Bare 15 år igjen, jeg gruer meg.

Tine sa...

Neida. Ikke en eneste plan og forventning. Host.