mandag 20. juli 2009

Reiseplanlegging.

På jobben min er det finanskrise. Noe som er helt ok for min del, fordi da får jeg ferie.

Iallefall, jeg har besluttet meg for å reise. Reiseruten er som følger: Kristiansand for å ta båten til danmark, for å kjøre med mamz og papz til Kroatia, fra kroatia til italia, fra italia tog i sikk-sakk gjennom søreuropa til jeg når munchen, fra munchen til berlin og fra berlin til københavn. Også derfra og hjem.

Det høres jo innmari lett ut når jeg sier det slik. Men så har det seg sånn at mellom alle stoppene må man se, føle og oppleve noe. Vet ikke helt hva som menes. Som nordmann er mitt mål alltid å komme fra A til B. Som i startsted A og sluttsted B. Som her vil være henholdsvis, vel. Hjemme. Og hjemme igjen. Men nok matte for idag. Det viste seg at det kan være greit å stoppe innimellom. Og her kom mitt problem. ..jeg har ikke orket å lage håndfaste avtaler med de jeg vil møte. Haha.

God ferie.

9 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

God tur. Selv ankommer jeg gamlelandet torsdag formiddag. Har fortsatt reiselyst og litt penger på bok, mulig det blir en tur til Skottland eller Praha.

Tine sa...

Jeg har hørt det er fint å reise til Hønefoss. Lovet guidet tour og greier. Nei faen- det var med deg.

Ghost of Goldwater sa...

Vask munnen din med grønnsåpe, pikebarn!

Hønefoss er i dølleste laget. Kan vise deg Praha eller Edinburgh istedet?

Ghost of Goldwater sa...

Ingrid: Hvis du fortsatt er ute og reiser, ta en sving innom Praha... jeg er der frem til 16 august...

Vedz sa...

Ingz, jeg har kommet frem til at jeg skal gå inn på alle annonsene dine hver gang jeg er innom. Så ser vi om det blir noen penger av det?

Tine sa...

Praha hørtes fristende ut. Men jeg drar i utgangspunktet ikke til steder hvor det regner mer og er kaldere enn hjemme. Da er halve poenget med en tur borte for min del.

Jeg følger Vedz forslag, mot selvsagt en klar oppdatering om hvor mye penger du får og nøyaktig hva du skal bruke de til (mao, savner deg!)

ohingrid sa...

jeg har tjent 0.13 dollar. Da sluttet jeg. Nå får jeg de ikke vekk. Ikke trykk.

GoG, hadde jeg hatt tid og lest her tidligere ville jeg kommet til praha. hadde du stilt opp med gratis kost og losj?

Jeg HATER å være tilbake i Oslo. Jeg ble deprimert i det jeg kom inn døren og spiste all maten min. Jeg spiser når jeg er deprimert. Jeg trodde jeg bare var mye sulten.

Ghost of Goldwater sa...

uhm... jeg hadde sikkert greid å skaffe billig losji i det minste - kanskje til og med en sofa hos en av kjenningene mine her nede... mat er veldig billig, du får en god middag for en femtilapp eller mindre... billig øl i hostelbaren, der jeg henger hver kveld, og utrolig mye trivelig folk fra alle verdenshjørner!

ohingrid sa...

sist jeg var i praha synes jeg maten var dødsdårlig. Men jeg om det. Jeg liker arkitekturen der.