fredag 6. april 2012

Det er rolig.

Livet mitt er rolig.
Jeg står opp, ganske tidlig.
Tenker at jeg skal spise egg. Spiser egg.
En gang spiste jeg kyllingfilet. Heavy.
Siden egg. Alltid egg.
Eggehvite for å være korrekt.
Og en skje med tran.
Den gulper jeg på utover dagen.

Dagene er rolige.
Jeg går turer.
Jeg håper noen har oppdatert spotifylistene sine.
Det har de ikke.
Jeg hører på madonna.
Jeg hører på A- Og B-listene til P3.
Aner ikke hvorfor, det er ikke min type musikk.
Men livet er for rolig til at jeg gidder å lete.
Lete etter musikk som definerer meg.
Definerer meg?
Madonna.

Så spiser jeg mer egg. Proteiner. Dritviktig.
De jævla proteinene. Magert kjøtt. Fugl. Fisk.
For guds skyld, ikke laks. Sei. Torsk. Scampi.
Jeg vil ha sushi.
Så spiser jeg sushi.
Sushi.
Så sjokolade.
Sjokolade.
Så smågodt.
Smågodt.
Så ostepop.
Ostepop.
Fingrene lukter av dårlig samvittighet.
Jeg skulle bare spise bringebær og drikke pepsimax.

Jeg vurderer hele tiden om jeg skal ringe noen, men jeg gidder ikke. For plutselig sitter jeg oppi en godteriskål fordi jeg ikke har noe annet å fortelle. For livet mitt er så rolig. Det skjer ingenting. Det kommer andre dager.

GOd påsk!

Ingen kommentarer: